Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku?

Opublikowane przez Natalia w dniu

Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku?

Kilka lat temu prowadzenie firmowego profilu na Facebooku było znacznie łatwiejsze niż obecnie. W tej chwili użytkownicy zalewani są informacjami, a niestety miejsce na Facebookowej ścianie jest mocno ograniczone. Dlatego, jeżeli chcesz, żeby to, co robisz, było zauważone przez innych, musisz publikować angażujące treści, które Facebook chętnie wyświetla innym. Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, który będzie przynosił efekty?

Dekalog tworzenia treści w mediach społecznościowych

1. Poznaj potrzeby swoich fanów i określ cele

To pierwsze i najważniejsze zadanie przy prowadzeniu profilu firmowego na Facebooku. Zastanów się, kim są Twoi klienci, których już masz na swoim profilu, a także kim są Twoi idealni Klienci, których chcesz pozyskać. Wystarczą podstawowe informacje takie jak: płeć, wiek, zainteresowania, zachowania, status, zarobki, czego szukają, co jest dla nich ważne oraz co ich interesuje. Szukaj informacji na forach, sprawdź czego, potrzebują. Poznawaj, pytaj, obserwuj i odpowiadaj na potrzeby. Ustal też swoje cele, odpowiadając na pytanie „co chcę osiągnąć?” może to być większa sprzedaż,  większa rozpoznawalność czy również budowanie zaufania. Przełóż cele na liczby i ustal horyzont czasowy, w jakim chcesz je osiągnąć.

jak promować rękodzieło

2. Wykorzystaj różne formy postów

Facebook „nie lubi”, kiedy profil jest monotematyczny i nudny, ale za to lubi  wykorzystanie różnych formatów publikacji. Jak więc prowadzić profil firmowy na Facebooku? Jakie masz możliwości?
Video – to najbardziej „doceniana” przez Facebooka opcja. Filmy zazwyczaj na dłużej zatrzymują potencjalnego użytkownika. W szczególności warto postawić na transmisje live, dzięki którym nie tylko „zatrzymujesz” ludzi na Facebooku, ale dodatkowo nawiązujesz relacje z potencjalnymi Klientami.
Zdjęcia – najlepiej naturalne, ale ładne i estetyczne. Jeżeli modyfikujesz zdjęcia lub przygotowujesz indywidualne grafiki, zadbaj o to, żeby nie były przesycone tekstem, ponieważ zdjęcie, które zawiera nadmiar tekstu, może spowodować, że post będzie miał mniejsze zasięgi organiczne.
Tekst – to dopełnienie powyższych dwóch formatów publikacji. Same posty tekstowe muszą nieść ogromnie mocny przekaz, aby zostały zauważone i rozsiane wśród społeczności Facebooka. Jeśli więc posiadasz taką historię to możesz ją śmiało publikować w formie tekstowej, nie stosując żadnych ubarwień graficznych.
Linki – którymi możesz przekierować użytkowników Facebooka w inne miejsca. Do swojego sklepu, na stronę www, na inne kanały w mediach społecznościowych, a że za linkami „nie przepada” Facebook, dlatego zadbaj o to, żeby były publikowane na przemian z innymi formatami, które oferuje nam Facebook
Ankiety – potrzebujesz odpowiedzi: produkt A czy produkt B? Ankieta będzie do tego idealna, w której w łatwy sposób możesz zadać pytanie swoim fanom, a oni w prostym głosowaniu udzielą Ci odpowiedzi. Jeżeli masz aktywną społeczność, lepiej skorzystać ze standardowego posta, w którym poprosisz o odpowiedzi w komentarzu.
Relacje – materiały, które pojawiają się na Twoim profilu na 24 godziny, po czym znikają. To świetna forma, żeby na gorąco pokazać nad czym pracujesz, zaprosić do dyskusji czy poinformować, że na blogu pojawił się nowy wpis. Ponadto to także dobra opcja do nawiązywania indywidualnych kontaktów z Twoimi potencjalnymi Klientami.

3. Twórz atrakcyjne wizualne grafiki i filmy

Postaraj się wypracować swój styl. Taki, który będzie Cię identyfikował. Dzięki temu zwiększysz świadomość swojej marki oraz rozpoznawalność. Zadbaj również o spójność materiałów. To pracochłonne zajęcie, ale przynosi efekty.

4. Nie zasypuj fanów postami sprzedażowymi

Wiadomo, że tworząc produkty handmade, zależy Ci przede wszystkim na tym, aby je sprzedać. Nie zasypuj jednak Twoich fanów nadmierną ilością postów sprzedażowych. Musisz mieć na uwadze fakt, że wśród Twoich fanów są osoby, które posiadają już Twój produkt (ale warto utrzymać ich uwagę, bo mogą ponownie dokonać u Ciebie zakupów) i osoby, które zupełnie nic o nim nie wiedzą. Jak zatem prowadzić profil firmowy na Facebooku, aby nie przedstawiać ciągłych ofert sprzedażowych? Daj ludziom coś więcej niż produkt, dlatego też pokaż Twoje serce. To ile pracy wkładasz w przygotowanie asortymentu sprzedażowego jak i nad czym obecnie pracujesz. Podziel się swoją wiedzą.Ponadto odpowiadaj na pytania. Proś o radę oraz udzielaj wskazówek.

5. Pokazuj kulisy swojego biznesu

Ludzie bardzo chętnie oglądają kulisy biznesu. Dzięki takim wpisom pokazujesz, że za produktem kryje się coś więcej. Praca, człowiek i przede wszystkim serce. Złam barierę i pokaż swoim fanom, że jesteś człowiekiem godnym zaufania.

Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku?

6. Nie zapominaj o celu

Prowadząc działania na Facebooku bardzo łatwo zapomnieć o głównym celu. Tworząc post, zadaj sobie pytanie. Czy ten wpis przybliży mnie do sukcesu?

7. Nawiązuj do ciekawych wydarzeń

Czasami, kiedy zupełnie brakuje pomysłu na post, warto zajrzeć do kalendarza. Sprawdź, czy możesz nawiązać treścią do danego święta. Przyjrzyj się szczególnie tym nietypowym świętom. A może w Twoim biznesie są daty, które warto regularnie obchodzić? Przypominaj je swoim fanom i celebruj.

8. Stwórz listę tematów, które warto poruszyć na forum

Czy poruszasz z przyjaciółmi tematy „o życiu i śmierci”? Takimi tematami możesz dzielić się również ze swoimi fanami. Wpadł Ci do głowy jakiś pomysł? Skonsultuj to z ludźmi na Facebooku. Zapisuj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, ponieważ to świetna podstawa do planowania treści.

9. Planuj

Rekomenduję tworzenie planów minimum miesięcznych. Usiądź wygodnie w fotelu i rozpisz, o czym warto powiedzieć swoim fanom każdego dnia. Pamiętaj o różnicowaniu treści i formatów dlatego też przygotuj zdjęcia, filmy, grafiki i linki. Później, wykorzystując narzędzia Facebooka, możesz przygotować wcześniej wszystkie posty, które zostaną opublikowane automatycznie w określonym dniu o określonej godzinie.

Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku?

Zapisując się do newslettera, możesz pobrać kalendarz 24 inspiracji na posty Facebookowe. KLIK

10. Sprawdzaj efekty

Tylko analizując swoje działania, dowiesz się, które posty na Facebooku przyniosły najlepsze efekty. Dzięki temu możesz wyeliminować te, które nie przybliżają Cię do określonego celu.

 

Tekst przygotowała Magdalena Kubiak
Właściciel Agencji Marketingowej FUTURAM oraz twórca biżuterii artystycznej MADLIN. Jej biżuterię m.in. BRANSOLETKI i KOLCZYKI możecie zobaczyć w naszym katalogu.

Kategorie: Blog

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *